Werkbladen in Excel
Meerdere tabbladen in Excel
Elk Excel-document bevat ten minste één werkblad. Dit is het gebied waarin alle cellen staan en waar u gegevens invult. Bijvoorbeeld inkomsten en uitgaven of andere gegevens zoals meterstanden of reistijden. Als u een nieuw document aanmaakt, dan krijgt u één leeg werkblad voor u om mee van start te gaan. Onder in beeld ziet u de naam van het werkblad staan. Het heeft de standaardnaam ‘Blad1’. U voegt werkbladen naar eigen inzicht toe, geeft ze een duidelijke naam en verwijdert werkbladen die u niet meer nodig hebt.
Naam werkblad wijzigen
- Klik met de rechtermuisknop op ‘Blad1’.
- Klik op Naam wijzigen in het snelmenu.
- De tekst ‘Blad1’ wordt in een grijs vakje gezet. Typ een nieuwe naam.
- Druk op de Enter-toets.
De naam is gewijzigd.
Nieuw werkblad toevoegen
Een nieuw werkblad kan handig zijn wanneer u gegevens in hetzelfde document van elkaar wilt scheiden.
- Klik op het plusteken, rechts van het bestaande werkblad.
- Er verschijnt een nieuw werkblad. Standaard is de naam ‘Blad2’. Excel telt gewoon door, dus het derde heet standaard ‘Blad3’, enzovoort.
- Wijzig de naam zoals hierboven omschreven.
Werkblad verwijderen
Bedenk voordat u een werkblad verwijdert, dat u ook de gegevens verwijdert die op het werkblad staan.
- Klik met de rechtermuisknop op het werkblad dat u wilt verwijderen.
- Klik op Verwijderen.